Instytut Zdrowia

Laboratorium chemiczne


 

Powierzchnia laboratorium wynosi 48,7 m² plus 16, 3 m²  zaplecza. Podłoga i ściany wyłożone są płytkami ceramicznymi zgodnie z obowiązującymi normami i wymogami. W laboratorium zgodnie ze standardami znajduje się 15 stanowisk pracy (6 w stole wyspowym i 9 w stołach przyściennych), wyposażonych w zlewozmywaki jednokomorowe ze stali kwasoodpornej z ciepłą i zimną wodą. Blaty stołów pokryte są laminatem chemoodpornym wykończone doklejką PCV. Nad stanowiskami znajdują się nadstawki z PCV, w których zamontowane są gniazdka  prądu (230V) a także indywidualne oświetlenie. Dodatkowo pod każdym stanowiskiem znajduje się zamykana szafka i krzesło laboratoryjne. W laboratorium znajduje się nowoczesny wyciąg dający możliwość wykonywania doświadczeń z substancjami lotnymi. Przez pracownię od studenckich stanowisk pracy w stronę drzwi przebiega droga ewakuacyjna  o szerokości 1,5 m.  Przy laboratorium znajduje się zaplecze, które pełni funkcję podręcznego magazynu sprzętu laboratoryjnego i odczynników chemicznych.

Wyposażenie dodatkowe:

  • dygestorium ceramiczne wraz z instalacją wyciągową oraz zintegrowaną szafką na chemikalia
  • cieplarka,
  • suszarka,
  • destylator, redestylator
  • chłodziarko-zamrażarka,
  • spektoforometr
  • łaźnia wodnatermostatyzowana(9-miejscowa),
  • 3 łaźnie wodnetermostatyzowana (4 miejscowe),
  • wagi laboratoryjne,
  • termometry,
  • PH-metr
  • statywy,
  • pipety automatyczne
  • wirówka laboratoryjna,
  • wytrząsarka laboratoryjna,
  • eksykator z wkładem porcelanowym,
  • tłuszczomierze GERBER,
  • zamrażarka laboratoryjna szokowa z termometrem.
  • podstawowe szkło oraz drobny sprzęt laboratoryjny

Laboratorium biochemiczne zapewnia prowadzącemu jak i studentom maksymalny poziom bezpieczeństwa poprzez zastosowanie zasad funkcjonalności, ergonomii i komfortu pracy. Laboratorium  łączy w sobie dwie cechy: umożliwia wykonanie doświadczeń chemicznych, gwarantując bezpieczeństwo i zapewnia prowadzącemu ćwiczenia warunki skutecznego przeprowadzenia procesu edukacyjnego.